Julcsikadaania

Utolsó kommentek

  • julcsikadaania: A cikk alapján a nálunk használatos háttérképek valóban, de maga a kártya?! (2014.07.18. 08:34) csupa csalódás
  • hkristof: Ahol szervusszal köszönnek, ilyen kártyát használnak. Amúgy magyar találmány a bajor kártya: en.w... (2014.07.15. 21:22) csupa csalódás
  • julcsikadaania: @madridilány: nahát, te madridilány, blogszerkesztés közben én csak most látom (vagy már elfelejte... (2014.04.22. 07:41) Picinép
  • madridilány: Menni fog ez Julcsi, csak így tovább! Havazni meg nem fog, én is eldöntöttem, hogy Madridba addig ... (2012.10.24. 10:57) harmadszor
  • julcsikadaania: Köszönöm szépen, kedves Azonosítatlan Blogolvasó! :) (2012.10.24. 00:22) utolsó első
  • Utolsó 20

Címkék

2011.05.30. 22:41 julcsikadaania

értékek

Mint azt a legtöbben bizonyára tudjátok, elreppentem hat rövid hétre a délnémetekhez, akiket már régóta oly nagyon szeretek, és bár egyre több apróságot veszek észre amik még az eddiginél is pozitívabbá festik a képemet, most mégsem Stuttgartról akarok írni.

Az egyik órámon, interkulturális kommunikáción ugyanis érdekes játékot játszottunk ma. Már volt pár dolog régebben is, amit erről az óráról írni akartam, majd azok is sorra kerülnek apránként. A mai játék azonban az értékekről szólt, arról, hogy egy-egy társadalomban mik a legfontosabbak.
A csoportról azt kell tudni, hogy

  • 7 darab amerikai
  • 2 darab mexikói
  • 3 darab kínai
  • 4 darab szingapúri (hogy írjuk ezt helyesen magyarul?!)
  • és egy darab Julcsika alkotja, aki egyébként a teljes programban (77 fő) az egyetlen európai

A feladat így hangzott: kapsz 10 darab papírt, rajtuk egy-egy értékkel. Azt a 4-et, ami a legkevésbé jellemző a társadalmadra (estemben most Magyarország, mert egyébként általában egyben Dániát is képviselem), tedd félre, a maradék hatot meg tedd fontossági sorrendbe, felül a legfontosabbal. Én egyedül voltam ugye, így különösen nehéz dolgom volt. Igyekeztem az "átlag magyart" magam elé képzelni és elvonatkoztatni a saját értékrendemtől (kiemelten ez volt a feladat). Kíváncsi vagyok a véleményetekre, ti mit hova tettetek volna? Illetve szerintetek mi hiányzik a listáról ami oda illene egy magyarok értékei listára? A jobb oldali oszlop a 4 érték, amit kivettem, a bal oldali a hat amit benn hagytam, fennt a legfontosabb, alul a legkevésbé fontos. (Magyar fordításban fentről lefelé: szabadság-biztonság-jólét-barátságosság-boldogság-kreativitás. Illetve a kihagyottak: egyenlőség-becsületesség-siker-család jóhíre). A legutolsót (család jóhíre) azért hagytam ki, mert ha csak az lett volna, hogy "család" akkor elég magasan a listára került volna. De így inkább a távol-keleti meg az arab országokra asszociáltam, ahol az ember megbosszulja a család jóhírén ért sérelmet, megveri/kitagadja/megöli (ilyen is van), a családra szégyent hozó lányt meg ilyenek. Úgyhogy azt inkább hanyagoltam.

 Aztán a dolog akkor kezdett igazán érdekessé válni, amikor mindenki felragasztotta a táblára a saját listáját. Itt az eredmény, remélem, olvasható lesz: 

Szóval sok érdekes dolog sült ki ebből a játékból, ami nekem a legviccesebb volt, hogy csak én tettem fel a kreativitást a listára úgy egyáltalán. Aztán a másik, hogy az amerikaiak mellett csak én értékeltem a szabadságot a legfontosabbnak, de elég hamar kiderült, hogy egészen más dolgot értünk a fogalom alatt: ők az egyén szabadságát, én az ország szabadságát értettem. Csak a távol-keletiek értékelték az őszinteséget a legfőbb 6 közé méltónak. A szingapúri bár a Távol-Keleten van, mégis a nyugati értékekhez áll közelebb (ezt mondjuk eddig is tudtuk). A kínaiak és a mexikóiak tették a család hírnevét, becsületét az első helyre. A mexikói lány a játékot követő heves beszélgetésben kifejtette, hogy ott a (család)neved határozza meg az életben nagyjából minden lehetőségedet. Megpróbáltunk két amerikai csoportot csinálni, egyrészt mert sokan vannak, másrészt mert az országon belül elég nagy különbségek lehetnek, de amint látjátok a két csoport eléggé egyforma eredményre jutott végül.A "boldogság" az egyetlen, ami minden listán szerepel. Pedig ez a legkevésbé megfogható is.

A tanárnéni a végén felrakta a német sorrendet is, itt van. Sok tanulsága volt a játéknak és még fogunk vele tovább dolgozni, de engem most mégis a Ti véleményetek érdekel, ti a helyemben hogyan osztályoztátok volna az értékeket, mi a legfontosabb a magyaroknak? (NEM nektek személyesen, hanem "az átlagmagyarnak".)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://julcsikadaania.blog.hu/api/trackback/id/tr692944725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madridilány 2011.05.31. 11:22:02

Teljesen egyetértek a listáddal Julcsi, csak a kreativitást cserélném ki a sikerre, és a kedvesség és boldogság elé szúrnám. Persze itt megint fontos ki mit ért a fogalmakon, de gondolom azért nem konkretizálta a tanárnő, mert ennek is kulturális hátterei vannak (a szabadság esetében én is azonnal az országéra és nem az egyénére asszociáltam). Ha a siker alatt a bármi áron való elismerést-hírnevet-pénzt érteném, ugyanúgy a 4. helyen szerepeltetném, mint ha egyszerűen a "megvan amire vágyom" érzést jelentené.
Nagyon tetszik ez az órád, élvezd és várom a további fejleményeket!

khatus 2011.05.31. 16:31:16

A kreativitást cserélném ki sikerre, az első hárommal meg nagyon egyetértek.

oldman 2011.06.07. 23:27:27

nekem is megvan a hatos csoportom, nem feltétlen sorrendben:

egyenlőség
becsületesség
család jóhíre
barátságosság
boldogság
szabadság
süti beállítások módosítása