Julcsikadaania

Utolsó kommentek

  • julcsikadaania: A cikk alapján a nálunk használatos háttérképek valóban, de maga a kártya?! (2014.07.18. 08:34) csupa csalódás
  • hkristof: Ahol szervusszal köszönnek, ilyen kártyát használnak. Amúgy magyar találmány a bajor kártya: en.w... (2014.07.15. 21:22) csupa csalódás
  • julcsikadaania: @madridilány: nahát, te madridilány, blogszerkesztés közben én csak most látom (vagy már elfelejte... (2014.04.22. 07:41) Picinép
  • madridilány: Menni fog ez Julcsi, csak így tovább! Havazni meg nem fog, én is eldöntöttem, hogy Madridba addig ... (2012.10.24. 10:57) harmadszor
  • julcsikadaania: Köszönöm szépen, kedves Azonosítatlan Blogolvasó! :) (2012.10.24. 00:22) utolsó első
  • Utolsó 20

Címkék

2014.07.15. 09:55 julcsikadaania

csupa csalódás

Az idei húsvét nagy csalódása volt, hogy a pápai himnusz nem hogy nem pápai, de még csak nem is nemzetközi, hanem magyar. 

Ezzel szemben az idei nyár nagy csalódása, hogy a magyar kártya viszont nem is magyar...

Hívjatok naívnak, én eddig azt hittem, hogy az, de aztán mikor legutóbb otthonról hoztam egy paklival és nagy büszkén megmutattam Jonak, hogy na, figyi, egy kis magyar kultúra, ő csak lazán annyit mondott, jaja, ez a bajor kártya, csak milyen fura, hogy római számok vannak rajta. Egy világ dőlt össze bennem. Egyébként bárkit kérdeztem itt azóta, mindenki azt mondta, hogy persze, úgy hívják hogy bajor kártya, de nem csak Bajorországban van, hanem Ausztriában meg Svájcban meg ki tudja még hol. Most már tudják, hogy pl. nálunk is. 

Illusztráció képpen egy pár darab a bajor- illetve a magyarkártyából. Külön felhívnám a figyelmet a Tell Vilmos és egyéb szereplők névtelenségére, valamint a makk ászon a "Tél" helyett terpeszkedő söröskorsós kisgyerekre/angyalra. 

bajor magyar.JPG

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://julcsikadaania.blog.hu/api/trackback/id/tr796510061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hkristof · http://foka.blog.hu 2014.07.15. 21:22:09

Ahol szervusszal köszönnek, ilyen kártyát használnak.

Amúgy magyar találmány a bajor kártya:
en.wikipedia.org/wiki/Playing_card#Central_European

julcsikadaania 2014.07.18. 08:34:15

A cikk alapján a nálunk használatos háttérképek valóban, de maga a kártya?!
süti beállítások módosítása