Julcsikadaania

Utolsó kommentek

  • julcsikadaania: A cikk alapján a nálunk használatos háttérképek valóban, de maga a kártya?! (2014.07.18. 08:34) csupa csalódás
  • hkristof: Ahol szervusszal köszönnek, ilyen kártyát használnak. Amúgy magyar találmány a bajor kártya: en.w... (2014.07.15. 21:22) csupa csalódás
  • julcsikadaania: @madridilány: nahát, te madridilány, blogszerkesztés közben én csak most látom (vagy már elfelejte... (2014.04.22. 07:41) Picinép
  • madridilány: Menni fog ez Julcsi, csak így tovább! Havazni meg nem fog, én is eldöntöttem, hogy Madridba addig ... (2012.10.24. 10:57) harmadszor
  • julcsikadaania: Köszönöm szépen, kedves Azonosítatlan Blogolvasó! :) (2012.10.24. 00:22) utolsó első
  • Utolsó 20

Címkék

2010.03.19. 12:10 julcsikadaania

a szifonban laknak Buborék

Ma olyan szinten sokkoló élményben volt részem, hogy elhatároztam, megosztom veletek. A Nørreport-on, ami Koppenhága Deák-tere, egy nejlonzacskós-kartontáblás  koldus (a táblán dánul a sztenderdszöveg) az Üdvözlégyet recsitálta, magyarul! Vagy három oldalról sokkolt egyszerre és olyan szinten budapesti volt az élmény, hogy bevallom tátott szájjal megbámultam. Az utánam jövők meg engem bámultak. Meglepettségemben el sem jutottam odáig, hogy átgondoljam, adjak-e neki valamennyi pénzt. Bár itt nem tudom, mennyire jövedelmező dolog a koldulás, az emberek egyszerűen nem hordanak maguknál készpénzt, mivel sokkal egyszerűbb mindenhol kártyával fizetni. Nálam is másfél korona volt összesen. Mire kijöttem a szomszédos ábécéből, már összeszedelőzködött. Az egész jelenség annyira oda nem illő és egyszerre valahonnan (praktikusan otthonról) annyira ismerős és megszokott volt, hogy hirtelen azt hittem, egy buborékban Budapestre kerültem. Vagy csak egy buboréknyi Budapest került hirertelen ide.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://julcsikadaania.blog.hu/api/trackback/id/tr681852019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betonszamár 2010.03.27. 22:59:22

terjeszkedik az ipar.. :)

tamasss 2010.03.29. 18:44:14

engem itthon is sokkolt volna :)

akkor szerinte Dániában még mindig kifizetődőbb, szebb, nyugisabb koldulni, mint itt... lehet, hogy nem nyúlja le a maffia a nehezen összeimádkozott koronákat :S

még szerencse, hogy nem csak koldusokat, de Julcsikákat is exportálunk
süti beállítások módosítása