Julcsikadaania

Utolsó kommentek

  • julcsikadaania: A cikk alapján a nálunk használatos háttérképek valóban, de maga a kártya?! (2014.07.18. 08:34) csupa csalódás
  • hkristof: Ahol szervusszal köszönnek, ilyen kártyát használnak. Amúgy magyar találmány a bajor kártya: en.w... (2014.07.15. 21:22) csupa csalódás
  • julcsikadaania: @madridilány: nahát, te madridilány, blogszerkesztés közben én csak most látom (vagy már elfelejte... (2014.04.22. 07:41) Picinép
  • madridilány: Menni fog ez Julcsi, csak így tovább! Havazni meg nem fog, én is eldöntöttem, hogy Madridba addig ... (2012.10.24. 10:57) harmadszor
  • julcsikadaania: Köszönöm szépen, kedves Azonosítatlan Blogolvasó! :) (2012.10.24. 00:22) utolsó első
  • Utolsó 20

Címkék

2009.01.23. 03:12 julcsikadaania

vetem a számot

-vigyázat, szokatlanul személyes és őszinte, hogy aztnemondjam szirupos blogbejegyzés következik-

és akkor most van az, hogy végre ismét bejelentkezem, és az új félév kezdete előtt pár nappal megosztom veletek az első félév mérlegét és hajnali három lévén (munkából jöttem, aztán az MCCnek fordítottam, így kellően lelassult a mentális kritikai ellenállásom és felfokozódott a kreativitásom-talán :) random módon számot vetek.

Koppenhágába jönni jó ötlet volt.
Már itt élek ugyanakkor egy ideje, így a korábbi fény némileg megkopott, a világ kissé monokróm:
-Már észreveszem, hogy piszkos az ülés a metrón de még átjár a borzongás, amikor meglátom az egyetem épületét.
-Már végigmegyek úgy a folyosón, hogy azon jár az eszem, mit nem olvastam el az előadásra, de még előfordul, hogy megállok egy pillanatra és érzem évekkel ezelőtti önmagamat ugyanazon a folyosón, arról álmodva, milyen szép is lenne, ha egyszer én is egyszerű hallgató lehetnék itt, mint körülöttem azok, akiknek szemmel láthatólag csak azon jár az eszük, hogy mit nem olvastak el az előadásra.
-Még gyakran elnézek hosszan jobbra is, balra is amikor átkerekezek a hídon, és hálát adok az égnek, amiért itt lehetek, de már van, hogy csak a híd végén jut ez eszembe.
-Már ritkán, de néha még érzem a "dánia-szagot", amikor bemegyek egy régi lépcsőházba.
-Budapesten, amikor könnyíteni akarok a lelkiismeretemen, koronába számolom át az árakat.
-Még érzem néha azt, hogy az emberek figyelnek, de már hamar rájövök, hogy igazából csak én figyelem őket.
-Még vétek prepozíciós hibát, de Zsuzsika szerint már magyarul is.
-Még összerezzenek az International Office előtt, mielőtt belépek a szomszédos, dán hallgatóknak szóló irodákhoz vezető ajtón, és eszembe jut, milyen volt azt érezni, hogy ezek az irodák sosem szólnak majd nekem.
-Már nem tart tovább megírni egy oldalt a dolgozatunkban, mint a tanulócsoportom másik tagjainak, de még mindig nem érzem, hogy hozzá tudnék szólni a tanórákhoz.
-Még érzem néha a kétségeket, amiket a szekrényembe zártam mikor eldöntöttem, hogy elfogadom az itt felajánlott helyet, de már tudom, hogy balgaság lett volna több éves álmot adni fel miattuk.
-Már nem vállalok be egy napra egynél több kávézós találkozót, de ha késésben vagyok, még elmegyek órára reggeli nélkül (megtudtam: az effajta önkínzás közép-európai szokás).
-Még mindig pont eggyel több réteg pulcsit veszek fel, mint a dánok, de már élvezem, ha alaposan átfúj a szél.
-A magyar válogatottnak drukkolok a kézivébén, de már meg-megfordul a fejemben, hogy illő lenne megtanulni a dán himnusz szövegét is.
-Az anyagilag legnehezebb kezdeti hónapokat sikeresen átvészelve (köszönet szüleimnek a segítségért) már nem számolom a napokat a következő fizetésig. És néhány héten belül úgy néz ki, keblére ölel a dán társadalom, és egy frissen megváltoztatott jogszabály következtében én is részesülök az eddig csak dán állampolgárokat megillető diáktámogatásban, ami a jelenlegi havi költségvetésem mintegy 2/3-át teszi ki, pontosan ennyivel csökkentve a havi munkanapjaim számát.
-Még mindig nincsen készen egyik szakdolgozatom sem, de már abszolváltam minden tantárgyamat az ELTÉn.
-Még örömmel kapom fel a fejem, amikor Budapesten dán szót hallok, de már szomorúbb vagyok Ferihegyen, mint Kastrupon.
-Még lesem a hét végén a postát, hogy mikor érkezik meg a HVG-m, de a téli szünet után otthonról visszaérve már nem félek attól, hogy valaha is turista leszek Magyarországon, mert érzem, hogy évek ide vagy oda, mégiscsak az az otthonom.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://julcsikadaania.blog.hu/api/trackback/id/tr60896946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oldman 2009.01.26. 19:51:35

Na! Nem tudtam, hogy ilyen bonyi lesz az üzenet, de megoldottam... Most már naprakész leszek.

Etusss · http://etusinleiden.blog.hu 2009.02.01. 22:26:02

Drága Julcsikadaania!!!!!

Basszus, képzeld, megtaláltam a kedvencek közt (mert épp szakdogaírás közepette procratsinál-ok, if u know what i mean,...) szal néztem a régi dolgaimat, és rábukkantam a régi blogodra,és onnan elvezetődtem ide, az új blogra, és basszus, az egggészet elolvastam egyhuzamban mindent amit eddig írtál, és aaaaaaaaaaaaah !!!!! hihetetlen. Csodás. És nem is tudom... mondhatok olyat h totál értem amit mondasz? A különbség az, h még itt vagyok, itthon ülök BP-en, egyedül, parák közepette, sokmindennel a hátammögött, és így vagyok szintén kétlaki ember, magyar-holland vagy holland-magyar nemtom, a lényeg, h ... nagyon szívszorongató volt olvasni, és pláne ezt a bejegyzést, mert nem is tudom, de a szívemből írsz.. én ezt érzem, csak éppen itthonról.. (ez gáz..? annyira visszavágyom.. de amikor meg ott vagyok kint Amstiban, akkor meg idevágyok...) nem is tudom. asszem keresem a helyemet... keressük.. a helyünket.. ha szabad ezt írnom. szóval teljesen meghatottál.

Nagyon szuper h csinálod ezt a képzést. a Végén egy MA diplomát fog majd adni? Milyen lesz? Milyen keretek közt vagy kint? Én dolgozom a szörnyűmultinál, és közben keresztrefeszül a lelkem, meg az elmúlt pár hónapban elköltöztem, végre eladtuk a lakást, tudod, ahol még nagypapussal... szóval itt ülök az új életben egyedül, aztán emellett meg stresszelek a szakdogán, de valahogy csak lesz.. és közben én is jelentkeztem vissza Hollandiába, egy masterre, még nem tudom, h sikerült-e...

olyan érzésem van, h hasonló, nagyonhasonló az utunk, persze mégis más, de most épp szívenütődtem.. és ez jó. nehar h a blogodat egy ily hosszú és érzelgős bejegyzéssel tarkítottam. Nagyon szeretlek, és gondolok rád, és a kedvencek a laptopomon ezután egy újabb oldallal fog gyarapodni.

Etus

julcsikadaania 2009.02.02. 21:30:51

Jaj, Etuska, köszönöm a szép bejegyzést, nagyon megható volt. És tudom, hogy min mész keresztül, idegőrlő volt a várakozás, hogy most felvesznek-e, mi lesz, hol leszel a következő hónapokban/években (milyen hosszú a mesterprogramod?) úgyhogy értem, amit írsz. Ennek a programnak a végén MSc diplomát kapok majd, de már két és fél év múlva egy BSc-t is, bizonyám. :) Örülök, hogy olvasol, és írok privi csatornán is, tartsuk a kapcsolatot! És kitartást a szakdogához, pár hét és én is azt fogom csinálni.
sok puszi
süti beállítások módosítása